tirsdag den 9. marts 2010

Er der grund til at bruge den røde prik?

For nyligt ledte jeg efter en ny 'klikker' til præsentationsbrug, da jeg står og mangler en. En klikker er i øvrigt absolut uundværlig i mine øjne, når man skal afholde præsentationer med Powerpoint eller Keynote. Det er ødelæggende, hvis man skal gå frem og tilbage for at klikke videre på computeren eller værre endnu: Står stille ved den i stedet. Indtil videre går det dog med lidt lånen frem og tilbage på arbejdspladsen, men det er jo ikke holdbart i længden. Vores standard på bureauet er en af Kensingtons modeller, som klarer arbejdet ganske fint.

Men jeg har i stedet set mig varm på denne model fra Keyspan.
En af fordelene ved den er, at man kan regulere lydstyrken på den ligesom den har en mute-knap (fordel hvis man ikke har slået lyden fra, og man modtager mails med lyd). Men en ulempe er knappen til den røde laser, som er placeret i bunden. Ikke det mest hensigtsmæssige sted, og det gav da også anledning til lidt overvejelse.

Jeg er dog endt med den konklusion, at hvis du bruger laseren meget, så er der noget galt med dine slides. For hvis du hele tiden skal bruge hjælpemidler til, at dit publikum kan se det vigtige på dine slides, så har du designet dem forkert. Det bør være åbenlyst, hvad der er vigtigt - det bør du have markeret.

Det er selvfølgeligt rart at have muligheden, men hvis man gør sit arbejde ordentligt, så gør det nok ikke så meget, at knappen sidder lidt upraktisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar