onsdag den 3. februar 2010

Bliver præsentationer det nye sort?

Man siger, at USA altid er nogle år foran Danmark på forskellige områder og jeg kan ikke lade være med at tænke, om det også gælder præsentationsområdet.

Sidste år var første gang, der blev arrangeret en TEDx konference i Danmark, som jeg også nævnte i dette indlæg.

Var dette et tegn på, at interessen for præsentationer og formidling er på vej frem her i Danmark?

Teknologisk Institut har 12 kurser i præsentationer i deres kalender. Det kan være en indikator på, at interessen er stor. Men et tegn på, at vi ikke er der helt, er, at en gennemlæsning viser, at der umiddelbart kun er et enkelt af kurserne, der tilnærmelsesvis omhandler visualisering og opbygning af præsentationer. Hvorfor tror vi i Danmark, at det hele handler om, at det bare skal siges rigtigt? Og kropssprog?

I mit arbejde kan jeg heldigvis mærke, at der er en stigende interesse for at opbygge en rigtig, stærk og visuel præsentation. Både internt og på kundesiden, hvor vi af og til hjælper vores kunder med de områder også. I mit netværk kan jeg også se, at der er flere og flere, der poster forskellige præsentationer på Facebook. Selv i reklamebranchens daglige nyhedsmail fra Bureaubiz blev der pludseligt postet en henvisning til præsentationen Identity 2.0, som var den noget helt nyskabende og fantastisk. Det er da en super præsentation, men den er på ingen måde unik. Jeg vælger at se det som et tegn på, at vi i Danmark bliver mere og mere opmærksomme på, hvordan man fremfører gode præsentationer.

Her er Identity 2.0 præsentationen af Dick Hart

Ingen kommentarer:

Send en kommentar