mandag den 8. februar 2010

Bullets... nej tak

Hver gang jeg diskuterer bullets med folk, så kigger de vantro på mig, når jeg begynder at argumentere for, at man skal undlade at bruge dem. Det virker som om, at der er opstået en uskreven regel om, at bullets hører til en præsentation.

Det pudsige opstår, når man så spørger, hvorfor bullets skulle være særligt gode i en præsentation. Reaktionen er næsten, som man stillede spørgsmålstegn ved folks religion. Jeg må bare sige, at jeg indtil videre endnu ikke har set nogen dokumentation for, at bullets skulle gøre noget godt for en dokumentation.

Nogen har faktisk forsøgt at undersøge, om der er forskel på en præsentation med bullets og en præsentation uden. Chris Atherton lavede en undersøgelse af studerende for at se, om der var en forskel. Her er slides fra en præsentation, han har afholdt om emnet.


En uddybende diskussion af hans findings findes i dette blogindlæg.


Jeg synes, at det er interessante resultater og de passer også ind i den måde, jeg foretrækker at bygge præsentationer op på: Begræns informationsmængden så meget som muligt på den enkelte slide.

Nu er der i hvert fald endnu et argument mod bullets. Et mere dokumenteret et af slagsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar